خرید و قیمت روز نوار تیپ + راهنمایی خرید نوار تیپ

راهنمایی خرید نوار تیپ

صوت متن کامل جهت راحتی مطالعه.

راهنمایی خرید نوار تیپ

در این مقاله سعی داریم درمود راهنمایی خرید نوار تیپ مزایا , معایب و انواع آن بپردازیم ، در انتها شما را راهنمایی می کنیم چه نوع نوار تیپی بخرید تا دچار مشکل نشوید همچنین با نحوه نصب سیستم نوار تیپ شما را آشنا می کنیم.

 

نوار قطره ای یکی از شیوه های آبیاری قطره ای سطحی و زیر سطحی می باشد که به دلیل اینکه قیمت این محصول نسبت به دیگر سیستم های قطره ای از جمله لوله دریپر دار , قطره چکان و …. ارزان تر بوده طرفدار بیشتری دارد.

 

نوار تیپ های زیر سطحی نسبت به سطحی ضخامت بیشتری دارد و به همین دلیل قیمت تیپ زیر سطحی گران تر هست.

فهرست مطالب

راهنمایی خرید نوار تیپ کشاورزی

 نوار کشاورزی معمولا در یک یا دو دوره ی کشت فصلی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول برای آبیاری کشت محصولات ردیفی از جمله صیفی جات ، سبزیجات و جالیزی ها استفاده می شود. نوار تیپ ها معمولا از پلی اتیلن نرم ساخته می شود و به همین دلیل انعطاف پذیر هستند. در شیوه ابیاری مصرف آب شما به صورت قابل ملاحظه کاهش پیدا می کنه نسبت به دیگر شیوه های آبیاری مانند غرقابی , بارانی و … مصرف کمتری دارد

نوار قطره ای
 

در این سیستم آبیاری اگه آب شور یا از آبی استفاده می کنید که در آن ذرات ریزی وجود دارد بهتر است از فیلتر در ابتدای خط سیستم تان استفاده کنید تا در هنگام آبیاری دچار گرفتگی نشوید. شما می توانید با استفاده از این لینک فیلتر مورد نظر خود را جست و جو کنید.

 

 

مزایا استفاده از نوار تیپ

  • نوار آبیاری قطره‌ای یک روش آبیاری محصولات کشاورزی است که در آن آب به صورت قطرات کوچک از یک نوار پلاستیکی به ریشه‌های گیاهان رسانده می‌شود. این روش آبیاری در مقایسه با روش‌های سنتی آبیاری دیگر، مزایای بسیاری دارد. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می‌شود:

     

نوار آبیاری قطره‌ای یک روش آبیاری محصولات کشاورزی است که در آن آب به صورت قطرات کوچک از یک نوار پلاستیکی به ریشه‌های گیاهان رسانده می‌شود. این روش آبیاری در مقایسه با روش‌های سنتی آبیاری دیگر، مزایای بسیاری دارد. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می‌شود:

 

1- صرفه‌جویی در مصرف آب: با استفاده از نوار آبیاری قطره‌ای، می‌توانید تا ۷۰ درصد آب را در مقایسه با روش‌های سنتی آبیاری صرفه‌جویی کنید. این به دلیل این است که در روش نوار آبیاری قطره‌ای، آب به صورت مستقیم به ریشه‌های گیاهان می‌رسد و این موجب کاهش تبخیر و تبخیرپذیری آب می‌شود.

 

2- کاهش هزینه‌های آبیاری: با استفاده از نوار آبیاری قطره‌ای، می‌توانید هزینه‌های مربوط به سیستم آبیاری را کاهش دهید. این به دلیل این است که در این روش، مصرف آب کاهش می‌یابد و همچنین نیاز به تجهیزات سنگین و پرهزینه‌ای مانند پمپ‌های آب و لوله‌های بزرگ نیز کاهش می‌یابد.

 

3- حفظ خاک و کاهش آلودگی محیط زیست: استفاده از نوار آبیاری قطره‌ای به دلیل کاهش مصرف آب، موجب حفظ خاک و ارزش آن می‌شود. همچنین، این روش باعث کاهش آلودگی محیط زیست نیز می‌شود، زیرا کمترین مقدار آب مورد نیاز برای رشد گیاهان استفاده می‌شود.

 

4- افزایش بهره‌وری و عملکرد گیاهان: با استفاده از نوار آبیاری قطره‌ای، می‌توانید بهره‌وری و عملکرد گیاهان را افزایش دهید. این به دلیل این است که در این روش، آب به صورت مستقیم به ریشه‌های گیاهان می‌رسد و این باعث می‌شود که گیاهان بهینه‌تر از آب استفاده کنند و عملکرد بهتری داشته باشند.

 

5- سهولت در نصب و استفاده: نوار آبیاری قطره‌ای نیاز به تجهیزات پرهزینه و پیچیده ندارد و سهولت در نصب و استفاده آن باعث می‌شود که کشاورزان با هر سطح دانش فنی، از این روش آبیاری استفاده کنند. همچنین، به دلیل سادگی نصب و استفاده، نیاز به تخصص فنی کمتری نسبت به روش‌های سنتی دارد.

 

6- کاهش شوری خاک: در روش نوار آبیاری قطره‌ای، آب به صورت مستقیم به ریشه‌های گیاهان می‌رسد و این باعث می‌شود که شوری خاک کاهش یابد. این مسئله بسیار مهم است زیرا شوری خاک می‌تواند باعث کاهش عملکرد گیاهان شود.

 

7- کاهش آلودگی هوا: در روش نوار آبیاری قطره‌ای، مصرف آب کاهش می‌یابد و این به دلیل این است که کمترین مقدار آب مورد نیاز برای رشد گیاهان استفاده می‌شود. این باعث می‌شود که کاهش مصرف سوخت و انرژی در فرآیند گردش آب شود و در نتیجه، کاهش آلودگی هوا را برای محیط زیست به همراه داشته باشد.

 

8- کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های گیاهی: در روش نوار آبیاری قطره‌ای، آب به صورت مستقیم به ریشه‌های گیاهان می‌رسد و این باعث می‌شود که خطر ابتلا به بیماری‌های گیاهی کاهش یابد. این به دلیل این است که در روش‌های سنتی آبیاری، بیشترین میزان رطوبت در نزدیکی سطح خاک و برگ‌ها قرار دارد که می‌تواند باعث ابتلا به بیماری‌های گیاهی شود.

 

به طور کلی، نوار آبیاری قطره‌ای یک روش آبیاری مدرن و کارآمد است که در مقایسه با روش‌های سنتی آبیاری، مزایای بسیاری دارد. از مهمترین مزایا می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش هزینه‌های آبیاری، حفظ خاک و کاهش آلودگی محیط زیست، افزایش بهره‌وری و عملکرد گیاهان، سهولت در نصب و استفاده، کاهش شوری خاک، کاهش آلودگی هوا و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های گیاهی اشاره کرد.

نوار آبیاری قطره ای

مشخصات فنی نوار تیپ

  • ضخامت نوار کشاورزی بین 150 الی 250 میکرون تولید می شود کمتر از این مقدار نشان دهنده عدم کیفیت هست
  • فاصله های روزنه های آن 10 ، 15 ، 20 ، 30 بیشترین استفاده را دارد
  • فشار کاری که می تواند تحمل کند بین 0.8 الی 1 بار هست
  • بیشترین فشاری که می تواند تحمل کند و در نهایت منجر به ترکیدگی می شود 3 بار
  • کلاف های یا رول بین 1000 و 1500 و 2000 متری در بازار عرضه می شود
  • قطر داخلی ان بین 16.5 الی 17 میلیمتر تولید می شود
  • دبی یا آبدهی انها متفاومت هستند که معمولا بین 1 الی 3 لیتر تولید می شوند

انواع نوار کشاورزی

نوار تیپ انواع مختفی دارد که شما در هنگام خرید باید به ان دقت کنید به طور کلی سه نوع نوار تیپ بغل دوخت یا کنار دوخت پلاکدار و پلاک ممتد تولید می شود. که در ادامه به  راهنمایی خرید نوار تیپ و انواع هر یک از انها می پردازیم.

 
انوع نوار تیپ

1- نوار تیپ بغل دوخت یا کنار دوخت

نوار آبیاری تیپ بغل دوخت به دلیل عدم استفاده از قطره چکان قیمت کمتری نسبت به دیگر نوار آبیاری دارد . در این نوع نوار کشاورزی با استفاده از دوختی که در کنار تیپ که به صورت زیگ زاگی هستند آب خارج می شود و جنس بدنه آن از پلی اتیلن نرم ساخته شده و به همین دلیل انعطاف پذیر می باشد.

نوار تیپ نگین آب کوثر

مزایا نوار تیپ بغل دوخت

  • ارزان بودن
  • سبک بودن و حمل اسان و سریع
  • مناسب برای کشت با ابدهی بالا
  • معایب تیپ کنار دوخت
  • مشکل باز شدن دوخت های کنار تیپ  در صورت فشار بالا
  • عدم ابدهی یکنواخت و منظم

2- راهنمایی خرید نوار تیپ پلاکدار

نوار تیپ پلاکدار یکی از انواع نوار کشاورزی می باشد با این فرق به جای داشتن دوخت در کنار خود قطره چکان یا دریپر داخل آن قرار دارد ، این نوع نسبت به نوار بغل دوخت که ابدهی یکنواختی ندارد ، ابدهی کاملا منظم و یکنواختی دارد و همچنین مشکل باز شدن بافت بغل دوخت را ندارد

جدول مشخصات نوار تیپ پلاک دار

متراژ فشار کاری ضخامت آبدهی ( لیتر به ساعت )
1000 متری 0.8 100 میکرون 0.8
1500 متری 2 150 میکرون 1.3
    175 میکرون 1.5
    200 میکرون 1.6
      2
      2.5
      3.8

مزیت های نوار قطره ای پلاکدار

  • نصب و راه اندازی آسان
  • صرفه جویی در مصرف آب نسب به دیگر روش های آبیاری
  • داشتن مقاومت در برابر نور خورشید و اشعه فرابنفش
  • داشتن مقاومت در برابر کود سم و مواد شیمیایی
  • افزایش برداشت محصول
  • یکنواختی و منظم بودن آبدهی
  • رفع مشکل باز شدن دوخت

 

17

معایب نوار کشاورزی پلاکدار

  • قیمت نوار قطره ای پلاکدار نسبت به دیگر نوع نوار ها بالاست
  • حداکثر می توان در دو دوره کشت استفاده کرد

3- راهنمایی خرید نوار تیپ پلاک ممتد

نوار تیپ پلاک ممتد یا همان درز وسط یکی از انواع نوار قطره ای می باشد در این نوع از قطره چکان استفاده نشده از بافت هایی که در وسط تیپ وجود دارد آب خارج می شود و این عمر سبب شده مانند پلاک دار مشکل باز شدن دوخت را ندارد.

در تیپ درز وسط به شیار هایی به نام سطح فیلتر کننده آب وجود دارد که باعث می شود ذرات معلق حرکت کنند و منجر به گرفتی تیپ شما نشود و ذرات به انتهای تیپ حرکت می کند . این نوع تیپ نسبت به دو تیپ قبلی در برابر گرفتگی و رسوب گیری مقاوم تر هست.

شما می توانید نوار تیپ پلاک ممتد را زیر زمین دفن کنید و این عمر سبب می شه تا عمر نوار تیپ افزایش پیدا کنه.

 
نوار تیپ پلاک ممتد

مشخصات نوار تیپ پلاک ممتد

متراژ فشار کاری ضخامت آبدهی ( لیتر به ساعت )
1000 متری 0.8 100 میکرون 0.8
1500 متری 2 150 میکرون 1.3
    175 میکرون 1.5
    200 میکرون 1.6
    250 میکرون 2
      2.5
      3.8

راهنمایی خرید نوار تیپ آبیاری قطره ای

امروزه در صنعت تولید نوار کشاورزی شرکت های زیادی وجود دارد که این محصول را تولید می کنند که می توان به شرکت هایی مانند تی اف پی , پی اف پی , اصفهان پلاست , اسکای دریپ,ورسک و ….. اشاره کرد.

سه نکته مهم قبل از خرید نوار تیپ

1.قطر داخلی نوار کشاورزی حتما بپرسید

یکی از مهم ترین ویژگی های یک تیپ کشاورزی داشتن قطر داخلی با سایز 16.5 الی 17 میلیمتری هست چرا که در هنگام نصب اتصالات قطره ای دچار مشکل نشود کوچک یا بزرگ بود از این سایز باعث میشه تا در هنگام نصب اتصالات قطره مانند ( رابط تیپ به تیپ , زانو تیپ به تیپ , زانو تیپ به 16 , رابط 16 به تیپ ( دچار مشکل می شود.

روش های مختلفی برای اندازه گیری قطر نوار تیپ وجود داره شما می تونید استفاده از یک خط کش عرض آن را مطابق با تصویر اندازه گیری کنید یا اینکه یکی از اتصالات قطره ای را روی آن تست کنید.

 
قطر نوار تیپ

2. به وزن تیپ دقت کنید.

همیشه ارزان بودن نوار کشاورزی ارزان به معنای خوب بودن نیست و همانطور که مشهوری وجود دارد ( ضرب و المثل هیچ گرانی بی حکمت نیست و هیچ ارزانی بی علت ) و عمدتا نوار تیپ های ارزان وزن و ضخامت پایین تری دارند.

نکته طلایی  

یکی از روش های تشخیص ضخامت نوار تیپ اندازه گیری وزن آن هست. به دلیل اینکه برای اندازه گیری ضخامت نوار تیپ نیاز مند ابزار هایی که کمتر در اختیار کشاورزان می باشد شما می توانید با استفاده از وزن ضخامت آن را تشخیص دهید.

معمولا نوار تیپ های استاندارد در ضخامت های 175 الی 250 میکرون تولید می شوند. وزن استاندارد نوار تیپ های بغل دوخت در رول های 1000 متری بین 10 الی 11.5 کیلو هست و داشتن وزن پایین از این وزن نشان دهنده افت کیفیت و ضخامت پایین هست.

اما باید دقت داشته باشید که بالا بودن وزن نشان دهنده افزایش کیفیت نیست بلکه تولید کننده گانی وجود دارند که با قاطی کردن مواد درجه دو وزن نوار تیپ خورد را افزایش می دهند و نهایت یک تیپ بد کیفیت تولید می کنند یک تیپ کشاورزی خوب مواد کاملا استاندارد دارد.

 
وزن نوار کشاورزی

3.جدول مشخصات را مطالعه کنید

هر نوار تیپ استاندارد روی بسته بندی خود جدولی دارد که به صورت صحیح اطلاعات مورد نیاز یک تیپ روی آن نوشته شده این اطلاعات عبارت اند :

  • فشار کاری نوار تیپ ( 0.8 الی 2 بار )
  • ضخامت موارد 175 الی 200 میکرون
  • .ابدهی آن که میزان لیتر بر ساعت محاسبه می شود
  •  زمان تولید نوارتیپ
  • ضمانت و گارانتی ( معمولا نوار تیپ های حداقل یک فصل یا حداکثر دو فصل )
  • دارای تاییده ها باشد ( نوار تیپ های که تاییده جهاد و مهر استاندارد دارد در تولید انها دقت بیشتری شده و با مواد غیر استاندارد یا دسته دوم استفاده نشده است )

مشخصات فنی نوار تیپ

نمایندگی نوار کشاورزی ارزان

شما می توانید انواع نوار تیپ با کیفیت و نوار کشاورزی ارزان و با کیفیت را از سایت رودینه که نمایندگی نوار کشاورزی مختلف را بر عهده دارد تهیه کنید. برای مشاهده مشخصات و استعلام قیمت اینجا کلیک کنید.

خرید و قیمت نوار تیپ آبیاری قطره ای

برای خرید و قیمت نوار تیپ 1000 متری در اول صفحه چند مدل از بهترین ها را برای شما به نمایش گذاشته ایم. شما میتوانید با کلیک بر روی محصول مورد نظر وارد صفحه آن محصول شوید و قیمت روز نوار کشاورزی را مشاهده بفرمایید. در صورت خرید میتوایند افزودن به سبد خرید را فشار دهید و یا در غیر اینصورت با رودینه در تماس باشید.

نحوه نصب نوار آبیاری تیپ

در این مقاله در مورد نوار تیپ، انواع نوار تیپ و راهنمایی خرید نوار تیپ آشنایی پیدا کردیم و توضیحات کامل داده شد، اما بعد از این به شما آموزش نصب نوار تیپ یا راهنمایی نصب نوار تیپ را به شما یاد میدهیم تا در سیستم آبیاری قطره ای دچار مشکل نشوید و اطلاعات کامل را داشته باشید.

1- انتخاب منبع آب مناسب

ابتدا شما باید منبع آب خود را مشخص کنید اگر منبع آب شما استخر یا چاه باشه احتمال زیاد شما به پمپ نیازمندید حتما به مشخصات پمپ خود دقت کنید در هنگام آبیاری دچار تریکیدکی خط لوله ها یا نشتی نشوید اما اگر آب شما در تانکری باشد که شیب نسبتا مناسبی داشته باشید به پمپ نیازی ندارید.

استخر آب پمپ کشاورزی

2- انتخاب لوله مناسب نیاز کاری

پس از آن شما نیازمند لوله برای انتقال آب هستید شما می تواندی از لوله های مختلف از جمله لی فلت پلی اتیلن نخدار و …. استفاده کنید بعد از لوله کشی اگر آب شوریی دارد که در آن ذرات معلق زیادی دارد حتما باید از فیلتر استفاده کنید سپس با استفاده از پانچر لوله خود را سوراخ کنید. دقت داشته باشید اگر لوله پلی اتیلن دارید باید مته دستی یا مته دریلی سایز 16 استفاده کنید و اگر لوله لی فلت یا نخدار دارید شما نیازمند پانچر لی فلت هستید.

پانچر لی فلت و مته دستی

3- نصب اتصالات خریداری شده

سپس با استفاده از یک ( شیر لی فلت به تیپ در صورت استفاده از لوله لی فلت یا نخ دار ) یا ( شیر 16 به تیپ همراه با واشر در صورد استفاده لوله پلی اتیلن ) از لوله اصلی خود به نوار تیپ انشعاب میگیرد. با استفاده از یک ( کورکن لی فلت برای لوله نخدار یا لوله لی فلت ) ( درپوش انتهایی پیچی برای لوله پی اتیلن ) مسیر لوله اصلی خود را مسدود کنید در صورتی فشار آب شما زیاد هست می توانید از فشار شکن برای افت فشار آب خود استفاده کنید.

نوار آبیاری نصب تجهیزات

تجهیزات مورد نیاز نوار قطره ای

تجهیزات سیستم نوار تیپ

سخن آخر در مورد راهنمایی خرید نوار تیپ

با توجه به خشک سالی های اخیر استفاده از روش های سنتی آبیاری یکی از عوامل پر خطر برای منابع آبی بوده هست اما استفاده از روش های نوین آبیاری از جمله آبیاری قطره نوار تیپ باعث شده مصرف آب به 90 درصد کاهش پیدا کنه همچنین منجر به افزایش باردهی محصول و کاهش هزینه های کارگری و دیگر عوامل شده هست. در این نوشته راهنمایی خرید نوار تیپ به صورت کامل توضیح داده شده است امیدواریم تا نوشته راهنمایی خرید نوار قطره ای بدرد شما عزیزران خورده باشد، برای خرید نوار تیپ با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت قیمت نوار تیپ 1000 متری با ما در تماس باشید.

42110980913

با ما در تماس باشـید

سوالات متداول

قیمت روز نوار تیپ چقدر است؟

قیمت نوار تیپ در تاریخ 1402/05 ماه مرداد 480 هزار ت میباشد که اگر قیمت مواد اولیه تغییر کند امکان افزایش قیمت وجود دارد، که در این صفحه قیمت روز را قرار خواهیم داد.

میزان آبدهی نوار تیپ چقدر است؟

آبدهی در نوار تیپ یکی از مهم ترین نکته در آبیاری میباشد، که رودینه نوار های با آبدهی 1.6 لیتر الی 3 لیتر در ساعت را برای شما فراهم میکند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *